Zijn uw kantoren nog groot genoeg rekening houdend met de COVID-19 maatregelen?
Bedrijfsleiders zullen ongetwijfeld opgelucht zijn om hun werknemers weer in hun eigen kantoren te mogen ontvangen en medewerkers zelf zullen de terugkeer na een professionele werkomgeving als een verademing aanvoelen, na het wekenlange gedwongen thuiswerken. Fysieke ontmoetingen met collega’s en sociaal contact in het algemeen, zijn immers belangrijk om uw business na deze crisis een nieuwe boost te geven.
Hoe gaat uw bedrijf om met de strenge maatregelen voor kantoren, waar er uiteindelijk slechts de helft van de werkplekken beschikbaar blijft? Blijft het gedeeltelijk thuiswerken de norm of bekijkt u ook andere mogelijkheden om uw business weer volledig op te starten?
Heeft u interesse in andere formules waar uw medewerkers tijdelijk en in alle comfort kunnen samenwerken, met respect voor de nieuwe veiligheidsmaatregelen? Lees hieronder onze 3 tips voor tijdelijke kantoor oplossingen:
Kies voor een co-working omgeving voor kleinere teams of individuele medewerkers
De formules in co-working spaces zijn zeer flexibel. U kan er een dag abonnement nemen maar ook abonnementen per maand zijn mogelijk. Er worden meestal ook kleine privé kantoren aangeboden voor 1-2 medewerkers. Uw medewerkers hoeven enkel een laptop mee te nemen. Hoge snelheid internet is beschikbaar alsook print faciliteiten. Naast de toegang tot een werkplek, kunnen community leden ook gebruik maken van de bestaande vergaderinfrastructuur en de ontspanningsruimtes.
Geniet van de voordelen van een kant en klaar kantoor voor tijdelijk gebruik
Business centres bieden vandaag ook instapklare en volledig ingerichte kantoren aan waar u grotere teams tijdelijk kan onderbrengen zodat ze hun projecten, die veel samenwerking vereisen, in veilige omstandigheden een boost kunnen geven. Laat uw teams ook gebruik maken van de brainstorming mogelijkheden die zulke business centres bieden.Een bijkomend voordeel zijn de vele logistieke diensten die ter plaatse aangeboden worden waardoor uw teams zich kunnen toespitsen op hun essentiële taken.
Gebruik vergaderzalen als tijdelijk kantoor
Als derde oplossing biedt BluePoint zijn vergaderinfrastructuur aan als tijdelijke kantooroppervlakte.
BluePoint beschikt over een totaal van 55 vergaderzalen met verschillende afmetingen.
- BluePoint Brussel: 22 zalen met een oppervlakte tussen 20 en 300m²
- BluePoint Antwerpen: 25 zalen tussen 15 en 425 m²
- BluePoint Luik: 7 zalen tussen 24 en 250 m²
Heeft u interesse in één van deze formules?
- Wij hebben onze BluePoint gebouwen aangepast om u en uw medewerkers op een veilige manier te ontvangen en dit zowel in onze kantoren, onze co-working ruimtes als onze vergaderzalen.
- Onze welcome desk medewerkers kunnen veilig communiceren met bezoekers dankzij een plexiglas bescherming en registratie gebeurt contactloos.
- Er bestaan nieuwe regels voor het gebruik van de liften en traphallen, alsook de in- en uitgang van de gebouwen om kruising van personen te minimaliseren.
- Wij gebruiken enkel frisse buitenlucht in ons ventilatie om het risico op besmetting via het verluchtingssysteem te minimaliseren.
- Desinfecterende handgels staan bij de ingang en op verschillende andere plaatsen in het gebouw ter beschikking.
- De schoonmaak van de ruimtes en sanitaire installatie gebeurt volgens verstrengde richtlijnen.
- Interne vergaderzalen worden opgesteld volgens de richtlijnen van social distancing en u kan deze op voorhand raadplegen.
Heeft u meer informatie nodig over de genomen veiligheidsmaatregelen, dan brengen wij graag in contact met onze veiligheid- en preventieadviseur.
Bent u op zoek naar een gezonde werkomgeving voor uw medewerkers?
Bij BluePoint in Antwerpen, Brussel en Luik en Tech.Lounge Antwerpen en Brussel kan u terecht voor het huren van private serviced offices, flexplekken en vaste kantoren.
Neem contact op met ons via marketing@bluepoint.be of bel +32 2 706 88 00 voor een bezoek van onze sites in Antwerpen, Brussel of Luik.
Samen zorgen we voor een gezonde werkplek voor uw werknemers!