Wat kan interactiviteit betekenen voor evenementen?

Tags:
Evenementen & Vergaderingen
03-11-2019

Interactiviteit bij evenementen 

Het woord 'interactief' verwijst tegenwoordig naar een soort technologie: de nieuwste app, online service of blogplatform. Maar als u erover nadenkt, zijn evenementen eigenlijk één van de oorspronkelijke manieren van interactiviteit. Het is wanneer mensen samenkomen om informatie te krijgen, te leren en een onderwerp of organisatie te ervaren en contact te leggen met gelijkgestemde individuen.  

Leer meer over nieuwe interactiviteit opties voor evenementen en waarom ze zo belangrijk zijn.  

Iedereen wil vermaakt worden en betrokken zijn om zich niet moe en verveeld te voelen. Het maakt deel uit van onze menselijke natuur. De oplossing voor dit probleem is om technologie en andere manieren van menselijke interactie te integreren. De sleutel is om alle elementen verder te laten gaan dan eendimensionaal, zodat de aanwezigen constant betrokken zijn en ontzag hebben voor iets dat ze zeker niet hadden verwacht.  

Het opnemen van een aantal elementen van interactiviteit tijdens uw evenement is een geweldige manier om uw evenement te onderscheiden, om uw publiek op een boeiende en leuke manier te informeren en ook om een persoonlijke touch toe te voegen aan een avond. Versterk de impact van uw evenement en houd uw gasten volledig betrokken en vermaakt, niet alleen door het entertainment, de activiteiten en de inrichting, maar ook door het contact met elkaar.  

8 tips om interactiviteit bij uw gasten te stimuleren.

1. Gebruik een evenement-app om eenvoudige connecties aan te moedigen

Soms vinden mensen het moeilijk om persoonlijk kennis te maken tijdens een evenement. Met geavanceerde mobiele event apps, kunnen mensen de profielen van andere gelijkgestemde deelnemers bekijken, kennis te maken met hun functies en interesses . Door een event-app te gebruiken, moedigt u mensen aan om strategische en impactvolle verbindingen te maken die voor hen belangrijk zijn en tegelijkertijd de drempel voor het leggen van nieuwe contacten te verlagen.    

2. Moedig live stemmen aan 

Met nieuwe technologie kunt u uw deelnemers in real time ondervragen en onmiddellijk feedback ontvangen. U kunt dit gebruiken door vragen te stellen tijdens een presentatie en / of een enquête op stellen om zo onmiddellijk feedback te krijgen.  

Deelnemer interactiviteit vereist feedback. Er zijn echter altijd mensen die hun mening willen uiten zonder te laten zien wie ze zijn. Bied de mogelijkheid tot anoniem stemmen aan om de eerlijkste reacties te vangen en betrokkenheid te maximaliseren.  

3. Integreer sociale media

Profiteer van sociale media. Maak hashtags voor het evenement en moedig mensen aan om suggesties, opmerkingen, foto's of video's enz. te posten op uw Twitter-, LinkedIn- of Facebook-accounts. U kan zelfs een live Twitter-muurprojectie integreren om de interactie te stimuleren.  

4. Interactieve eet- en drinkstations

Gasten kiezen graag hun eigen eten. Laat ze tijdens uw evenement genieten van meerdere eet- en drinkstations. Van een aanpasbare champagne cocktailbar tot een live kookstation. Er zijn tal van creatieve manieren om uw deelnemers tegelijkertijd te voeden en tegelijkertijd ook te imponeren! In tegenstelling tot traditionele menu- catering, bieden individuele eet- en drinkstations bezoekers de mogelijkheid om met elkaar te communiceren. De connecties die ze maken, kunnen het evenement overstijgen en de tevredenheid van de deelnemers verbeteren.  

5. Laat uw publiek deel uitmaken van de ervaring

Voeg wat mystiek toe aan de ervaringen van uw deelnemers. Huur een paar dansers, luchtacrobaten, goochelaars of mimespelers in om contact te maken met uw aanwezigen. Overweeg het integreren van artistieke uitvoeringen in de menigte tijdens cocktails of een walking dinner. Het is altijd aantrekkelijker om artiesten van dichtbij te zien dan ze ver weg te zien op een podium of in een bepaald deel van een ruimte. Hun uitvoeringen geven uw gasten iets om over te praten en maken het gemakkelijker om het ijs te breken tijdens het netwerken.  

6. Organiseer een kleine wedstrijd 

Een beetje vriendelijke competitie kan uw evenement in een mum van tijd opvrolijken. Enkele leuke ideeën zijn onder meer een ‘caption’ wedstrijd of zelfs een trivia-spel gericht op vragen over het thema van uw evenement.  

7. Maak herinneringen 

Zet een photobooth op voor uw evenement! Ze zijn altijd leuk en bieden bezoekers een persoonlijk souvenir. Als uw gasten wat speelser zijn, zorg dan voor rekwisieten of verkleedartikels! Wanneer u een digitale fotocabine gebruikt, kan u zelfs beelden live op een muur projecteren om alle gasten bij het plezier te betrekken.  

8. Zorg voor zinvolle attenties

Mensen houden ervan om een ​​evenement met een gratis geschenk te verlaten, maar alleen als het echt iets is dat ze kunnen waarderen . De meeste goodies belanden in de prullenbak omdat ze niet nuttig zijn.  Verras ze met een uniek item dat ter plekke wordt gemaakt, zoals een herbruikbare bedrukte tas , mogelijk zelfs ter plekke geprint . Een ander leuk idee is om een ​​karikatuurkunstenaar in te huren die de gelijkenis van uw bezoekers vastlegt. Zo'n souvenir zal uw gasten eerder helpen hun ervaring te herinneren, niet weggegooid te worden en bewustzijn buiten het evenement te verspreiden.  

Hebben we u geïnspireerd om ‘interactiever' te worden?

De BluePoint Meet.Work.Tech. conferentiecentra zijn beschikbaar om u verder te helpen bij de organisatie van uw volgende interactieve evenement! We bieden u veel innovatieve technologische hulpmiddelen en ondersteuning, zoals onze eigen Event-app. Onze event-experts zorgen ervoor dat u alle on-site support heeft die u nodig heeft voor een perfecte organisatie. Plan een afspraak voor een bezoek aan een van onze sites in Antwerpen, Brussel of Luik via marketing@bluepoint.be of +32 2 706 88 00.

Deel dit artikel op Facebook.
Deel dit artikel op LinkedIn.