Hoe kies ik de juiste kantoorruimte in 2023?

Tags:
Kantoorverhuur & Coworking
08-03-2023

Hoe kies ik de juiste kantoorruimte in 2023?

Nu hybride werken een vaste norm is geworden en de inflatie de kosten alsmaar doet stijgen, is het des te interessanter om even tijd te nemen om jouw werkruimte te heroverwegen. Welke strategie moet je volgen om je facilitaire kosten, inclusief de energierekening, binnenkort beter onder controle te krijgen?

 

Office-rental-contract

 

Zonder de toekomst te voorspellen, kunnen we in ieder geval een opkomende trend zien: organisaties die flexibele en nieuwe oplossingen voor kantoorverhuur omarmen, zullen beter uitgerust zijn om de toekomstige uitdagingen het hoofd te bieden. En dat zijn er heel wat.

 

Kantoorruimte huren: een moeilijke keuze

Er is geen gebrek aan kantoorruimten in de grote steden van ons land, zeker niet in Brussel. Integendeel, je kan al snel verdwalen in het landschap, dat steeds uitbreidt met meer spelers en verschillende formules. Het ondertekenen van het juiste huurcontract voor jouw bedrijf is niet eenvoudig, en nieuwe factoren beïnvloeden je keuze...

 

Huur privé kantoren in BluePoint Brussels (nabij het Europese district)

 

Inflatie en dalende bezettingsgraad

Volgens recente rapporten is de gemiddelde wekelijkse aanwezigheid op kantoor nu nog maar ongeveer 2 tot 3 dagen per week. Deze nieuwe norm, die kan worden omschreven als hybride werk, lijkt nu verankerd te zijn in onze gewoonten. Tegelijkertijd draagt de inflatie (door Statbel geraamd op 9,59% in 2022) nog steeds sterk bij tot de stijging van de energie-uitgaven. Deze mix heeft uiteraard invloed op de huurbehoefte van kantoren:

  • Een duurzame strategie voor het gebruik van energiebronnen is niet langer een nice-to-have: intelligente verlichting en airconditioning worden noodzakelijk.
  • Gemakkelijk bereikbare locaties krijgen de voorkeur, vooral wanneer zij duurzame mobiliteit faciliteren
  • Diensten die rechtstreeks geïntegreerd zijn in het huuraanbod worden steeds populairder: centrale receptie, postbeheer, projectieapparatuur, bedrijfscatering, printdiensten, enz.

Kom je regelmatig met de auto naar het werk? Lees dan verder.

 

Strenger regionale parkeerbeleid

De inspanningen om de klimaatverandering aan te pakken, hebben ook betrekking op het promoten van milieuvriendelijkere mobiliteit, met name voor het woon-werkverkeer. In het blikveld van de overheid: parkeerplaatsen in kantoorgebouwen. Die worden geleidelijk aan gedwongen het aantal parkeerplaatsen in en rond hun gebouwen te verminderen.

Aangezien dit het parkeeraanbod in de buurt van kantoren sterk zal beperken, zullen grote privéparkings in het stadscentrum een zeldzaam goed worden, vooral in Brussel.

 

Bezoek het zakencentrum BluePoint Brussel

 

Kies voor een flexibel huurcontract: een duurzame oplossing

Hoe vind je in een dergelijke context de meest geschikte en duurzame huuroplossing voor jouw bedrijf?

Laten we beginnen met enkele basisprincipes:

  • Er bestaat geen "one-size-fits-all" oplossing: elk bedrijf heeft zijn eigen behoeften, en profiteert op zijn manier van de beschikbare diensten.
  • Uit een studie van het Actineo Observatorium in 2019* blijkt dat de werkplek voor 50% van de respondenten een zeer belangrijke impact heeft op de gezondheid, en voor 48% op hun welzijn.
  • Op het moment van schrijven, heerst er nog steeds economische instabiliteit in de eurozone: een slecht geëvalueerd langetermijncontract vandaag kan morgen ernstige gevolgen hebben.

Dit betekent: jouw huurcontract moet doeltreffend aan jouw behoeften beantwoorden en je de flexibiliteit bieden om onvoorziene veranderingen op te vangen. Dit is waar het concept van een flexibel huurcontract van toepassing is.

BluePoint is een van de weinige spelers in de sector die all-in-one flexibele huurcontracten aanbiedt in haar business centers:

  1. Je configureert jouw kantoorruimte volgens jouw behoeften en werkgewoonten
  2. Je vertelt ons de huurperiode waarvoor je jouw bedrijf wilt vestigen
  3. Met deze informatie, stellen wij een all-in huurcontract op (inclusief belastingen) voor de gewenste duur: dit geeft jou een precies beeld van het budget dat je nodig hebt om jouw bedrijf te vestigen.

 

Contacteer ons voor beschikbaarheid en voorwaarden

 

BluePoint: de all-in oplossing zonder afbreuk te doen aan kwaliteit om je te helpen jouw bedrijf te laten groeien

Een op maat gemaakt kantoor, met een ultramoderne infrastructuur en de nieuwste technologie, onderscheidt zich niet alleen door zijn ideale ligging, maar ook door zijn indrukwekkende lijst van diensten ter plaatse:

  • IT-connectiviteit en -ondersteuning
  • Beveiligde toegangscontrole
  • Snel internetnetwerk met privétoegang
  • Distributie van post
  • Gecentraliseerde receptie
  • Printdiensten
  • Doucheruimtes
  • Toegang tot restaurant Blue's Corner
  • Schoonmaak en onderhoud van het kantoor
  • Onderhoudsdiensten
  • Ondergrondse privéparking met 400 plaatsen
  • Gratis parkeerplaats voor motoren/fietsen
  • Elektrische oplaadpunten

Deze combinatie van unieke voordelen in Brussel ontneemt jou van alle logistieke en administratieve zorgen: door een huurcontract te tekenen met BluePoint kies je voor flexibiliteit, moderniteit en gemoedsrust.

 

Wil jij jouw bedrijf vestigen in hartje Brussel, zonder kopzorgen? Contacteer ons nu via : 

marketing@bluepoint.be

 

 

* L'Observatoire actineo 2019 - Artikel « Panorama des actifs français travaillant dans un bureau »