De beste werkomgeving voor start-ups en scaleups

Tags:
Kantoorverhuur & Coworking
31-01-2019

Een bedrijf beginnen kan moeilijk zijn, zeker in de opstart- en groeifase. Deze groei zal echter op een bepaald moment resulteren in de behoefte om een goede werkplek te vinden voor jezelf en je werknemers. Als je op dit punt beland bent of vooruit aan het plannen bent, zal dit artikel je helpen de perfecte werkplek voor jouw bedrijf te vinden!

 

Vooraleer je op zoek gaat naar een geschikt kantoor, zorg dan eerst dat je weet welke ruimte je nodig hebt. Welke werkomgeving past bij jouw bedrijf en in welke fase bevindt het zich? Als je bijvoorbeeld nog van thuis uit werkt, maar wel een professioneel adres voor post en business afspraken zou willen, overweeg dan een virtueel kantoor.

Indien het thuiswerken je verveelt en je liever een creatieve werkplaats zoekt die je ook nog de mogelijkheid geeft om te netwerken en nieuwe business contacten te maken, is een flex plek in de open ruimtes van een co-working space misschien de eerste stap.

Wanneer de volgende groeifase is bereikt, en je meer werknemers verwerft, kun je naar een klein privékantoor gaan in diezelfde co-working space, welke de kans geeft bedrijfscontacten in je eigen setting te ontvangen, en in dit kantoor te werken gedurende jouw eigen voorkeursuren. In een nog latere fase kan een op maat gemaakt privékantoor perfect op je bedrijf aan te sluiten.

Na het kiezen van het type kantoor dat jouw bedrijf nodig heeft, kun je je zoektocht beginnen. Belangrijke aspecten om op te letten, zijn de volgende:

Eten & Ontspanning

foodrelaxation

Volgens Harvard Business Review zorgt een goede werkplek voor het eten van haar werknemers. Dit eten moet gezond, van hoge kwaliteit en toch zo betaalbaar mogelijk zijn. Een ander vereiste van een goede werkplek is de aansporing om pauzes te nemen tussen taken en de beschikbaarheid van rustplekken tijdens een werkdag.

De vereisten hierboven lijken niet erg moeilijk te regelen. Start-up bedrijven hebben echter niet dezelfde middelen of kapitaal als een groot bedrijf. Ook ben je waarschijnlijk niet de eigenaar van je eigen kantoor, waardoor je geen controle hebt over het maken van ontspanningsplekken. Eten is misschien niet eens beschikbaar op deze locatie, waardoor je geen invloed hebt op welke kwaliteit, prijs en gezondheid van het eten van jouw werknemers.

Dit is waarom je ervoor moet zorgen dat de werkplek die jouw interesse heeft niet alleen de kantoren aanbiedt, maar ook open ontspanningsplekken en die gezonde maaltijden verzorgt. In de perfecte situatie beschikt de werkplek over een restaurant of kantine die gerechten van hoge kwaliteit voor een correcte prijs aanbieden, door feedback en input aan hun klanten te vragen.

 

Attributen & meubilair

furniture

Naast de hierboven genoemde vereisten, moeten bedrijven ook andere diensten en installaties  verzorgen voor hun werknemers, namelijk de technologische attributen zoals wifi en printers, alsook ergonomisch en aantrekkelijk kantoormeubilair. Aangezien dit misschien een hogere prioriteit heeft dan eten of ontspanning, is het belangrijk om een kantoor te vinden dat deze aspecten voor jou regelt, zodat alle punten kunnen worden afgevinkt.

Hoewel dit alles logisch klinkt, kan het moeilijk zijn om alles op één plek te vinden. Daarom is een goede plek om kantoren te zoeken een business center. Deze gebouwen hebben vaak verschillende soorten kantoren beschikbaar, wat het makkelijker maakt voor een start-up bedrijf om van werkplek te wisselen tijdens een nieuwe groeifase, zonder van gebouw te moeten verhuizen. Naast kantoren bieden business centers ook vergaderruimtes die huurders met korting kunnen boeken. Sommige business centers hebben zelfs een restaurant of kantine met verschillende maaltijd opties, co-working mogelijkheden met gemeenschappelijke meeting rooms, tuin, onthaal et cetera, om alles onder één dak te hebben.

 

BluePoint is een van deze exclusieve all-in business centers en nodigt je uit om onze betaalbare kantoorruimtes en aanvullende diensten zoals on-site restaurants en meeting/eventzalen te bekijken.