6 goede redenen om na de pandemie live-evenementen te herintroduceren!

Tags:
Evenementen & Vergaderingen
08-12-2020

 

12 20 reintroduceliveevents bannerpsd

De live-vergadering of live-ontmoeting: de zuiverste vorm van interactieve marketing. Wanneer u een evenement organiseert, kunt u emoties bij de deelnemers opwekken en zo zakelijke relaties activeren en versterken. De kracht en impact van eventmarketing heeft zich in het verleden bewezen en blijft in tijden van digitalisering, zelfs nog belangrijker.

Ontdek waarom bedrijven en organisaties in hun toekomstige marcom-mix gebruik moeten blijven maken van live-events!

 

Live-evenementen bieden: 

1. Stimuleren van de zintuigen

Veel studies tonen aan dat loyaliteit, aantrekkelijkheid, interesse, enz. sterker worden wanneer alle zintuigen kunnen worden geprikkeld. De online inhaalbeweging om die zintuigen digitaal te stimuleren is begonnen, maar vandaag de dag is er nog steeds maar één marketingkanaal waar alle zintuigen geprikkeld kunnen worden: namelijk evenementen!

2. Een betere ervaring

De nieuwe generatie wil een betere ervaring in combinatie met netwerken en relevantie. Met de krachtige combinatie van een live-evenement en een overkoepelende communicatiestrategie, kunnen deze wensen eenvoudig worden vervuld.

 

12 20 reintroduceliveevents pic2

 

3. Loyale klanten en merkentrouw

Driekwart van de deelnemers zijn trouwere klanten na het bijwonen van een evenement. Dit heeft alles te maken met de emotionele merkloyaliteit die een evenement als geen ander kan opwekken.

4. Meer commerciële leads

Evenementen zorgen voor de meest directe leads omdat informele gesprekken tijdens het netwerken meestal nog efficiënter zijn dan een presentatie zelf.

 

12 20 reintroduceliveevents pic1

 

5. Meer begrip voor het product of de dienst

Onderzoek toont aan dat mensen een product of dienst na een evenement beter begrijpen, dan de berichten die ze via de traditionele media ontvangen.

6. Een sterk concept

Zakelijke evenementen bieden een sterk concept. Ze brengen niet alleen mensen dichter bij elkaar, maar versterken ook de boodschap die een bedrijf wil uitdragen. De kracht ligt juist in de conceptontwikkeling van het evenement, waarbij de menselijke interactie wordt gebruikt om de gewenste resultaten te bereiken.

 

Heeft u ook zin gekregen om uw volgende
live-evenement te organiseren?

Aarzel dan niet om nu contact op te nemen met onze experts om uw wensen te bespreken of een afspraak te maken voor een bezoek aan onze locaties in Antwerpen, Brussel of Luik. Samen zorgen we voor een vlotte organisatie van uw volgende evenement!